استارتاپ خودران Aurora استراتژی تجاری را ترسیم می‌کند

استارتاپ خودران Aurora استراتژی تجاری را ترسیم می‌کند

استارتاپ خودران Aurora می‌گوید راهی برای تبدیل وسایل نقلیه خودران پرهزینه به یک کسب‌وکار سودآور پیدا کرده است و این هفته فناوری خود را پیش از فهرست عمومی که امیدوار است برخی از آن‌ها برای سرمایه‌گذاران ارائه شود، به سرمایه‌گذاران نشان دهد. 2 میلیارد دلار بودجه اضافی.

این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که چندین شرکت حمل‌ونقل خودکار آماده راه‌اندازی مسیرهای بدون راننده در سال‌های آینده و شروع به ثبت‌نام در شرکای صنعتی و مشتریان در تلاش برای تبدیل رانندگی خودکار طولانی‌مدت به یک واقعیت سودآور هستند.

برخلاف برخی از رقبای خود، Aurora می‌خواهد هم خدمات حمل‌ونقل خودکار و هم خدمات robotaxi را ارائه دهد و می‌گوید این ترکیب هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، جریان درآمد بیشتری را فراهم می‌کند و امکان انتقال فناوری را فراهم می‌کند.

استرلینگ اندرسون، بنیان‌گذار و مدیر ارشد محصولات Aurora، در مصاحبه‌ای گفت: “حمل‌ونقل کامیون به ما امکان می‌دهد تا یک تجارت سودآور و مقیاس‌پذیر ایجاد کنیم که هزینه توسعه بیشتر مسافران را تأمین کند و هزینه سخت‌افزار را کاهش دهد.” او در ترمینال کامیون‌های شرکت دالاس جنوبی شرکت کرد، جایی که سرمایه‌گذاران، تحلیلگران و روزنامه‌نگاران با دو راننده ایمنی در یکی از کامیون‌های خودران بزرگراه سوار شدند.

اگرچه سرمایه‌گذاران میلیاردها دلار در توسعه آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، شرکت‌های خودروهای خودران (AV) هنوز درآمد قابل‌توجهی به دست نیاورده‌اند. کامیونداری به‌عنوان فوری‌ترین فرصت برای تجاری‌سازی AV ها ظاهر شده است که از رشد تجارت الکترونیکی و کمبود رانندگان ناشی می‌شود. رانندگان در حال حاضر بیش از 40 درصد هزینه‌های هر مایل را به خود اختصاص می‌دهند و نمی‌توانند بیش از 11 ساعت در روز رانندگی کنند – محدودیت‌هایی که برای کامیون‌های اتوماتیک اعمال نمی‌شود.

Aurora که قصد دارد امسال از طریق ادغام با شرکت بازرسی Reinvent Technology Partners Y (RTPY.O) با سرمایه اولیه 13 میلیارد دلار به بازار عمومی برسد، حتی در سال 2027 شکست خورده است، اما اندرسون از بیان چگونگی آن خودداری کرد. به زودی این شرکت انتظار دارد که سود خالص به دست آورد. این شرکت قصد دارد کامیون‌های کاملاً بدون راننده را در پایان سال 2023 راه‌اندازی کند و روباتیکس نیز یک سال بعد انجام می‌شود.

اندرسون گفت که تجارت با تگرگ در ابتدا بر فرودگاه‌های با حاشیه زیاد و سفرهای تجاری که در آن نیازی به robotaxis برای پیمایش در محیط‌های پیچیده شهری نیست متمرکز می‌شود.

اما این شرکت چهارساله در منطقه Bay با رقابت شدید از سوی استارتاپ های با بودجه خوب ازجمله Alphabet Inc (GOOGL.O) Waymo، Argo که توسط Ford Motor Co (FN) و Volkswagen AG (VOWG_p.DE) و Cruise حمایت می‌شوند، روبروست که متعلق به اکثریت شرکت جنرال موتورز (GM.N) است. همچنین با رقابت استارتاپ چینی TuSimple (TSP.O) روبرو است که در آوریل به‌صورت عمومی منتشر شد.