پارک تحقیقاتی یوکوسوکا

پارک تحقیقاتی یوکوسوکا (YRP)

پارک تحقیقاتی یوکوسوکا (YRP) یک خوشه تحقیق و توسعه برای فناوری اطلاعات و ارتباطات است که به‌طور ویژه بر فناوری‌های رادیویی و ارتباطاتی متمرکز شده است که در اکتبر 1997 در منطقه حومه جنوبی شهر یوکوسوکا، استان کاناگاوا افتتاح شد.

این منطقه که به‌راحتی از توکیو قابل دسترسی است، توسط طبیعت زیبای شبه جزیره میورا احاطه شده است که محیطی آرام و مناسب برای تحقیق و توسعه را فراهم می‌کند و طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های تحقیق و توسعه توسط مؤسسات تحقیقاتی ملی و خصوصی و شرکت‌هایی که در اینجا جمع می‌شوند، انجام می‌شود.

برای حمایت از این فعالیت‌ها، امکانات مختلف تحقیق و توسعه و محیط‌های آزمایشی (محیط‌های آزمایش) در YRP ارائه شده‌اند و انجمن‌ها و کمیته‌ها فرصت‌هایی را برای بحث در مورد فناوری‌های جدید و کاربرد آن ارائه می‌دهند. رویدادها به‌طور منظم برای ترویج مبادلات داخلی و بین‌المللی و همچنین همکاری صنعت، دانشگاه و دولت برگزار می‌شود و دوره‌های آموزشی برای توسعه منابع انسانی نیز در طول سال برگزار می‌شود.

کمیته ارتقای تحقیق و توسعه YRP از زمان تأسیس قبلی خود در سال 1987، پروژه‌های مختلف مرتبط با تحقیق و توسعه را در YRP به‌عنوان یک سازمان داوطلبانه غیرانتفاعی با هدف کمک به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات تبلیغ می‌کند. به‌منظور غنی‌سازی و توسعه بیشتر فعالیت‌های خود و گسترش آن‌ها در زمینه‌های مختلف.

فعالیت در YRP

تحقیق و توسعه:

  1. تحقیق و توسعه فناوری‌های بی‌سیم مانند ارتباطات سیار، ارتباطات ماهواره‌ای و ارتباطات بی‌سیم نوری
  2. تحقیق و توسعه منابع فرکانس برای توسعه فناوری‌هایی جهت استفاده کارآمد از فرکانس‌های مورداستفاده فعلی و بهره‌برداری از فرکانس‌های استفاده‌نشده
  3. تحقیق و توسعه برای ارتقای استانداردسازی استانداردهای فنی، پایانه‌ها و سیستم‌های ارتباطی مربوط به رادیو، مخابرات و غیره.

تأمین امکانات و تجهیزات تحقیق و توسعه

نصب امکانات و تجهیزات تحقیق و توسعه برای استفاده مشترک شرکت‌کنندگان YRP

ترویج تبادل و همکاری پژوهشی

برنامه‌ریزی و اجرای رویدادهای مختلف مانند کارگاه‌ها، سمینارها، نمایشگاه‌ها و غیره برای ترویج همکاری‌های تحقیقاتی بین‌المللی و تبادل اطلاعات بین محققان صنعت، دانشگاه و دولت.

ادامه دارد….

جهت مطالعه بیشتر به ماهنامه شماره 42 نشریه دانشگاه کارآفرین مراجعه بفرمایید