چارچوب راهنما دانشگاه کارآفرین

چارچوب راهنما برای دانشگاه‌های کارآفرین (گام سوم)

در ادامه قسمت دوم چرا ما به یک چارچوب راهنما برای دانشگاه‌های کارآفرین نیاز داریم؟ گام سوم به قرار ذیل می‌باشد:

گام سوم: توسعه کارآفرینی در آموزش و یادگیری

دانشگاه‌ها در حال گسترش کارآفرینی و آموزش کارآفرینی هستند. این بخش از چارچوب تعدادی از زمینه‌هایی را که توسعه کارآفرینی می‌تواند در آن‌ها رخ دهد، نشان می‌دهد که نشان‌دهنده نیاز ساختار سازمانی برای حمایت از توسعه کارآفرینی و همچنین ارائه ابزارهای مناسب برای ارائه فرصت‌های آموزشی هم در داخل و هم از طریق محیط خارجی است.

ساختار دانشگاه به‌گونه‌ای است که باعث حمایت از توسعه ذهنیت‌ها و مهارت‌های کارآفرینی می‌شود: دانشگاه دارای ساختارهای خاصی است که توسعه کارآفرینی را در تمامی فعالیت‌ها تسهیل می‌کند. ساختارها برای دانشگاه‌هایی که مایل‌اند نه تنها یادگیری کارآفرینی ارائه دهند، بلکه می‌خواهند در رویکرد خود کارآفرین باشند، بسیار مهم هستند. برای کسب امتیاز بالا، دانشگاه‌ها باید دارای پست‌هایی مانند؛ استاد کارآفرینی یا کارکنان ارشد که حداقل مسئولیت کارآفرینی در سطح واحد/دانشکده را بر عهده دارند. این افراد باید در استراتژی و برنامه‌ریزی آینده دانشگاه مشارکت داشته باشند. کارکنان و دانشجویان نیز ممکن است توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر پلتفرم‌های مبادله داخلی پشتیبانی شوند.

کارکنان رویکردی کارآفرینانه برای تدریس در همه بخش‌ها دارند و تنوع و نوآوری در آموزش و یادگیری را ارتقا می‌دهند: رویکردهای زیادی برای ارائه یادگیری کارآفرینانه وجود دارد که می‌توان آن را در سراسر دانشگاه اتخاذ کرد. در دانشگاه‌هایی که متعهد به یادگیری کارآفرینی هستند، مهارت‌ها فقط از طریق سخنرانی‌های سنتی ارائه نمی‌شوند. بسیاری از رویکردهای دیگر برای ایجاد نتایج یادگیری موردنظر اتخاذ شده است. موضوعات مختلف را می‌توان با رویکردهای مختلف به بهترین وجه ارائه کرد. همچنین دانش آموزان به روش‌های مختلف پاسخ متفاوتی می‌دهند. نکته کلیدی این است که توانایی دانش‌آموز برای تفکر و پاسخگویی کارآفرینانه افزایش یابد. علاوه بر این، دانش‌آموزان ممکن است شرکت‌های خود را راه‌اندازی کنند، مسابقات و جوایز داشته باشند، سفیران کارآفرینی باشند و باشگاه‌هایی را اداره کنند. برای کسب امتیاز بالا، دانشگاه‌ها باید آموزش کارآفرینی خود را از طریق طیف وسیعی از روش‌ها در تمام بخش‌ها ارائه دهند. کارکنان همچنین نیاز به دسترسی به پشتیبانی و آموزش برای ایجاد ظرفیت دارند.

رفتار کارآفرینانه در دانشگاه پشتیبانی می‌شود. از ایجاد ایده‌ها تا توسعه و اجرا: رفتار کارآفرینانه در طول تدریس و فعالیت‌های فوق‌برنامه تشویق و حمایت می‌شود. همچنین ارائه آموزش کارآفرینی با کارآفرینان «واقعی» در صورت امکان و استفاده از انواع روش‌های آموزشی ازجمله: مطالعات موردی، بازی‌ها و شبیه‌سازی، گزارش‌های تجربی واقعی توسط استارت‌آپ‌ها و مطالعات شکست کسب‌وکار. برای کسب امتیاز بالا، دانشگاه باید فرصت‌های تدریس و یادگیری رسمی و غیررسمی را برای حمایت از رفتار کارآفرینی ارائه دهد.

دانشگاه نتایج یادگیری کارآفرینی را تأیید می‌کند: دانشگاه‌هایی که برای یادگیری کارآفرینی ارزش قائل هستند، متعهد به بررسی منظم، اعتبارسنجی و به‌روزرسانی محتوای دوره‌های کارآفرینی هستند. برای کسب امتیاز بالا، باید مکانیسم‌هایی وجود داشته باشد که به‌وسیله آن کارکنان آموزشی، نتایج یادگیری مورد انتظار را در رابطه با کارآفرینی (دانش، مهارت‌ها و شایستگی) در همه برنامه‌ها تدوین کرده باشند. نتایج یادگیری باید در سطح سازمانی از طریق مکانیسم‌های مناسب تأیید شود و در دوره‌ها به رسمیت شناخته شود. دانش آموزان باید درک روشنی از نتایج یادگیری به دست آمده داشته باشند.

همکاری و تعامل با ذینفعان خارجی یکی از اجزای کلیدی توسعه آموزش و یادگیری در یک دانشگاه کارآفرین است: یک منبع مهم اما اغلب کم استفاده برای دانشگاه کارآفرین، همکاری با محیط خارجی و ذینفعان آن است. این شامل مشارکت با جوامع، سازمان‌های محلی، اتاق‌های بازرگانی دولت محلی و فارغ‌التحصیلان می‌شود. همکاری با ذینفعان خارجی می‌تواند روابط جدیدی را ایجاد کند و منبع مهمی از تخصص و تجربه باشد که می‌تواند در آموزش کارآفرینی و خدمات پشتیبانی استفاده شود. برای کسب امتیاز بالا، دانشگاه‌ها باید با ذینفعان خارجی همکاری و ارتباط منظم داشته باشند، اطلاعات به‌روز در مورد مکان و فعالیت‌های خود داشته باشند و فعالیت‌هایی داشته باشند که تجربه و تخصص آن‌ها را در آموزش کارآفرینی و خدمات پشتیبانی راه‌اندازی ادغام کند.

نتایج تحقیقات در آموزش و آموزش کارآفرینی ادغام شده است: برای به‌روز ماندن و مرتبط ماندن، پیشنهاد آموزش کارآفرینی باید به‌طور مداوم بررسی و به‌روز شود. یکی از جنبه‌های مهم این امر، ادغام نتایج تحقیقات فعلی کارآفرینی در آموزش است. برای کسب امتیاز بالا، دانشگاه‌ها باید کارکنان و مربیان را تشویق کنند تا برنامه درسی را با یافته‌های تحقیقات اخیر به‌روز نگه دارند و تبادل درونی دانش را تشویق کنند.

ادامه دارد…