بیان این پنج عبارت نشانگر کوتاهی شما در کارآفرینی است

بیان این پنج عبارت نشانگر کوتاهی شما در کارآفرینی است

بنیانگذاران موفق هرگز  این پنج عبارت را نمی گویند

 

نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد شخصی برای کارآفرینی کوتاه نیامده است در اینجا پنج نمونه از عباراتی وجود دارد که این ادعا را از بین می برد.

من می خواهم یک کارآفرین باشم.

وقتی کسی به من می گوید که می خواهد کارآفرین شود، می دانم که شانسی ندارد. چیزی به نام اینکه بخواهید کارآفرین باشید وجود ندارد. یا هستی یا نیستی

شما نمی توانید توانایی کارآفرینی را به دست آورید. ولی می‌توانید در طول مسیر مهارت‌هایی را کسب کنید و می‌توانید از دیگران مشاوره یا راهنمایی بگیرید، اما اگر کارآفرین هستید، آن را در رگ‌های خود احساس می‌کنید.

اگر بسازی، می آیند.

این جمله ناراحتی بزرگ است. اگر آن را بسازی، هیچکس نمی آید. اگر آن را بسازید و بازاریابی انجام دهید، این احتمال وجود دارد که مردم بیایند. اگر نه، کسی نمی آید.

وقتی کسی این جمله ساده‌لوحانه را می‌گوید، واضح است که نمی‌فهمد ساخت یک شرکت موفق چه چیزی را شامل می‌شود.

من می خواهم اتفاق بزرگ بعدی باشم.

گوش کنید، شما می توانید بهترین ایده در جهان را داشته باشید، همراه با بهترین فن آوری، بهترین تیم و بهترین سرمایه گذاران، و باز هم شکست بخورید. گفتن اینکه شما گوگل یا فیس بوک بعدی خواهید بود، در حالی که تنها یک ایده دارید، پرچم قرمز بزرگی است که برای سفری که می خواهید شروع کنید، از آن جدا نمی شوید.

شما هرگز نخواهید شنید که یک بنیانگذار بار دوم یا سوم این کلمات را به زبان بیاورد زیرا آنها دست اول می دانند که در فرآیند ساخت یک سرمایه گذاری فناوری چند قطعه متحرک وجود دارد.

کاری کن که ویروسی شوم

آیا مردم هنوز هم این را می گویند؟ بله. در کل هیچ انسان روی زمین وجود ندارد که می تواند چیزی را ویروسی کند. اگر استراتژی شما این است، پس واقعاً از نحوه عملکرد بازاریابی و تعداد متغیرهای مختلف در فرآیند ارائه یک محصول به بازار بی اطلاع هستید.

وقتی این کلمات شنیده میشود. تنها چیزی که تداعی میشود این است که “من به دنبال میانبر هستم و نمی خواهم کار را اصولی پیش ببرم.”

اگر این نگرش شماست، پس هیچ شغلی در کارآفرینی ندارید. هیچ میانبری وجود ندارد و فقط باید کار کنید.

من هیچ رقیبی ندارم

تعجبی وجود ندارد که مردم فکر می کنند آنها تنها فردی هستند که در مورد چگونگی حل مشکلی که سعی در حل آن دارند فکر می کنند.

اگر فکر می کنید هیچ رقابتی ندارید، واقعاً فقط سه گزینه وجود دارد. یا تحقیقات کافی انجام نداده اید و رقبای خود را نمی شناسید یا خودتان را مسخره می کنید. گزینه آخر این است که حق با شماست و هیچ رقیبی ندارید، به این معنی که واقعاً هیچ تقاضایی برای چیزی که می‌سازید وجود ندارد، در این صورت، شاید نباید زمان و پول خود را برای چیزی که هیچ‌کس نمی‌خواهد تلف نکنید.

کارآفرین بودن یک هدف نیست، وسیله ای است برای حل یک مسئله. هرکسی که مسیر کارآفرینی را طی کرده باشد به شما خواهد گفت که این سرگرمی و بازی نیست و بیش از هر حرفه دیگری به فداکاری نیاز دارد. اگر آن سطح از فداکاری را ندارید، شاید خط دیگری از کار را باید دنبال کنید.


نویسنده : هیئت تحریریه دانشگاه کارآفرین

به عنوان یک کارآفرین از زندگی چه انتظاری دارید؟

به عنوان یک کارآفرین از زندگی چه انتظاری دارید؟

صحبت هایی در مورد یکی از مشهورترین مخترعان دنیای مدرن، توماس ادیسون وجود دارد. زمانی که از او پرسیدن: «آیا از به نتیجه نرسیدن راه های بیشماری که امتحان کرده است، شرمنده است؟»، او پاسخ داد: «من تجربه های زیادی کسب کردم، اکنون راه های زیادی را می‌شناسم که به شکست منتهی می شوند!». اگر یک نقل قول برای خلاصه کردن تمام تجربیات کارآفرینان وجود داشته باشد، قطعا همین نقل قول است!

به عنوان صاحب یک کسب و کار، ممکن است در مورد این موضوع فکر کنید که آیا تجربیات شما در چشم انداز کسب وکار، عادی است یا خیر؟ مثلا ممکن است بارها از خودتان بپرسید: «آیا کارآفرینان دیگر نیز مانند من، فراز و نشیب هایی را تجربه می کنند؟» ، در یک روی سکه، کارآفرین بودن به شما این قدرت را می دهد که سرنوشت خود را بسازید. از سوی دیگر این امر نیز غیر قابل انکار است که مردم عادی، فراز و نشیب هایی را که یک کارآفرین تجربه می کنند، کمتر درک و تجربه می کنند.

زندگی یک کارآفرین همانند به یک ترن هوایی است!

برای برخی از افراد، بیان این احتمال که صدها یا هزاران بار تلاش کردن برای چیزی ممکن است به شکست بیانجامد یکامر بسیار دلسرد کننده به نظر برسد. اما به عنوان کارآفرین، حقیقت این است که زندگی شما، احتمالا هر روز به این صورت خواهد بود! و البته حتی اگر حداقل برای چند ساعت در روز این احساس را نداشته باشید، مطمئنا باز هم مواقعی پیش خواهد آمد که دچار این احساس شوید.

یک لحظه ممکن است سوار بر موج یک محصول جدید و موفق باشید، یک دقیقه بعد پنج چالش آتشین، همزمان ظاهر می شود و شما را مجبور می کند که مسئولیت خاموش کردن همه آن ها را قبل از اینکه تمام کسب و کارتان را نابود کند، به عهده بگیرید! اگر فراز و نشیب های این ترن هوایی وحشی و رام نشدنی نباشد، زندگی یک کارآفرین بی معنی خواهد بود. پس این افت و خیزها امری طبیعی است. تصور شرایطی متفاوت از این، کاملا غیر واقعی است، به خصوص در چند سال اول شکل گیری کسب و کار.

منبع :  سایت www.forbes.com

زندگی نامه افراد موفق: «جیمز سینه گال» بازرگان‌ میلیاردر

زندگی نامه افراد موفق: «جیمز سینه گال» بازرگان‌ میلیاردر

جیمز سینه گال، بازرگان ‌میلیاردر و بازنشسته آمریکایی و از بنیان‌گذاران و مدیرعامل سابق شرکت کاستکو، یک فروشگاه زنجیره‌ای خرده‌فروشی بین‌المللی است. وی در اول ژانویه ۱۹۳۶ در یک خانواده کارگر کاتولیک در پیتسبورگ پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۹۵۹ از دانشگاه ایالتی سن دیگو فارغ‌التحصیل شد. سینه گال پس از آنکه در فدمارت از ۱۹۵۵ مشغول به کار شد، به علاقه خود به خرده‌فروشی پی برد و فرصت‌های برآمده از رشد سریع این خرده‌فروشی وی را به هیجان آورد. وی در آنجا تا سطوح عالی مدیریتی پیشرفت کرد و از ۱۹۷۷ تا ۱۹۷۹ در شرکت‌های Builders Emporium و پرایس پست‌های ارشد مدیریتی را بر عهده گرفت.

از ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۳ وی با Sinegal/ Chamberlin and Associates همکاری داشت؛ یک کمپانی که در زمینه دلالی و نمایندگی فروش کالاهای غذایی و غیرغذایی فعالیت داشت و در نهایت همراه با خرده‌فروش سیاتلی جف براتمن کاستکو را بنیان نهاد. وی از ۱۹۸۳ تا زمان بازنشستگی در دسامبر ۲۰۱۱، به عنوان رئیس و مدیرعامل کاستکو فعالیت داشت. مشهور بود که وی هر سال به محلی سفر می‌کرد تا شخصا امر بازرسی را بر عهده داشته باشد. نوآوری‌های سینه گال، کاستکو را بدل به نخستین warehouse club: (فروشگاهى‌‌‌که‌‌‌ به ‌‌‌مشتریانى‌‌‌که‌‌‌ حق ‌‌‌اشتراک ‌‌‌سالیانه‌‌‌ خود را پرداخت ‌‌‌می‌‌‌کنند تخفیف ‌‌‌می‌‌‌دهد) کرد که شامل مواد غذایی تازه، کلینیک‌های مراقبت از چشم، داروخانه و پمپ بنزین می‌شد. سینه‌گال به دلیل سبک مدیریت خیرخواهانه خود شهرت داشت؛ بر این اساس او باور داشت هرگاه مدیریت با کارکنان رفتار خوب داشته باشد، آنان نیز با مشتریان رفتار خوب خواهند داشت.او در کاستکو کارکنان خود را در هر سطحی که کار می‌کردند، تحت حمایت‌های بیمه و مزایای عالی قرار می‌داد.  در ۱۹۹۳ که رقابت‌های فزاینده هم پرایس کلاب و هم کاستکو را تهدید می‌کرد، از سینه گال خواسته شد تا به یک ادغام جزئی تن در دهد. پس از آنکه درآمد پرایس به ۴۰‌درصد کاهش یافت، دو شرکت یاد شده وارد یک ادغام جزئی شدند. شرکت جدید با نام پرایس کاستکو سخت بر توسعه بین‌المللی متمرکز شد و شعباتی در مکزیکو، کره‌جنوبی و انگلستان دایر کرد. با این همه فروش همچنان پایین بود. رابرت پرایس و جیمز سینه گال در خصوص جهت‌گیری‌های شرکت و سیاست‌های بازیابی نظرات مختلفی داشتند تا اینکه در ۱۹۹۴ دو شرکت دوباره از هم جدا شدند. سینه گال در ۲۰۱۲ از مدیرعاملی کاستکو کناره‌گیری کرد.

نوآوری انکوباتور پرواز می‌کند

نوآوری انکوباتور پرواز می‌کند

انکوباتور راه‌اندازی CSUF به کسب‌وکار هواپیماهای برقی کارآفرینان کمک می‌کند تا راه‌اندازی شوند

با شروع حرکت جهان از خودروهای گازسوز به خودروهای برقی، کارآفرینان Ayisha Fareed و Nick Panhwar به دنبال این هستند که این فناوری را به آسمان برسانند. این زوج با کمک مرکز استارتاپ Cal State Fullerton و مرکز کارآفرینی، برنامه‌هایی را برای شرکت خود، Panhwar Jet، به امید تحول در سفرهای شخصی هوایی تنظیم کردند.

پاییز امسال، آن‌ها قصد دارند ElectroBird ، هواپیمای برقی لوکس دو نفره را آزمایش کنند. این سفر اولین گام در برنامه توسعه ناوگان هواپیماهای تجاری لوکس مسافرتی مقرون‌به‌صرفه با صندلی برای شش تا هشت نفر خواهد بود.

جان بردلی جکسون، مدیر مرکز کارآفرینی می‌گوید: “Panhwar Jet توانایی CSUF Startup Incubator را در به ثمر رساندن ایده‌ها به نمایش می‌گذارد. “ما منابع و راهنمایی‌های لازم را برای کارآفرینان مشتاق داریم – شما فقط به یک ایده و پشتکار زیاد نیاز دارید.”

این اولین باری نیست که فرید و پنور با دستگاه انکوباتور CSUF کار می‌کنند. آن‌ها قبلاً برای راه‌اندازی یک شرکت نرم‌افزاری به کمک رسیده بودند. موفقیت آن‌ها در آن تجارت آن‌ها را با آخرین ایده خود – هواپیماهای برقی – بازگرداند.

تصور کنید از یک برنامه برای رزرو پرواز به مقصد صدها مایل دورتر با یک جت تجاری کوچک ایمن، کم‌مصرف، دوستدار محیط‌زیست و مقرون‌به‌صرفه استفاده کنید. هواپیما از فرودگاه شهرداری تنها چند مایلی خانه شما حرکت می‌کند. مجهز به قابلیت ویدئو کنفرانس، می‌توانید در جلسه Zoom با همکاران خود در مسیر مقصد شرکت کنید. این چشم‌انداز ممکن است هنوز چند سال فاصله داشته باشد.

اما با حمایت مرکز رشد کارآفرینی Cal State Fullerton و مرکز کارآفرینی، کارآفرینان  Ayisha Fareed و Nick Panhwar این آینده را به واقعیت نزدیک می‌کنند. فرید متخصص هوش مصنوعی است و پانهوار مهندس و بازاریاب است و این طیف گسترده‌ای از دانش را در جدیدترین نوآوری خود به کار می‌گیرند.

در پاییز امسال، آن‌ها قصد دارند ElectroBird ، یک هواپیمای برقی لوکس دو نفره که توسط شرکت آن‌ها Panhwar Jet توسعه یافته است را در یک سفر دوهزار مایلی از طریق جنوب غربی ایالات‌متحده آزمایش کنند. هدف آن‌ها ثبت سریع‌ترین هواپیمای الکتریکی در جهان، طولانی‌ترین پرواز مداوم با هواپیمای برقی و طولانی‌ترین پرواز هواپیمای بدون انتشار، در میان سایر معیارها است. این سفر تنها اولین گام در توسعه برنامه‌ریزی‌شده ناوگان هواپیماهای تجاری لوکس شش‌نفره و هشت سرنشین است که برای ایجاد تحول در سفرهای هوایی شخصی و دسترسی و پایداری حمل‌ونقل هوایی طراحی شده است.

از چپ به راست: کارآفرینان نیک پنوار و عایشه فرید. جانت و جان بی جکسون، مدیر مرکز کارآفرینی.

در 20 آگوست، بنیان‌گذاران که در نیوپورت بیچ مستقر هستند، اجاره‌ای را برای کارخانه تولیدی هبر سیتی، یوتا امضا کردند، جایی که هواپیماهای آن‌ها به‌صورت انبوه تولید می‌شود. با 60 درصد زمان تولید کمتر و هزینه عملیاتی و 70 تا 75 درصد هزینه تعمیر و نگهداری کمتر، پانوار هواپیماهای برقی خود را به‌عنوان تغییری در بازی هوانوردی می‌داند.

هواپیماهای برقی هرگز از دو ساعت پرواز فراتر نرفته‌اند؛ اما ما قصد داریم پنج ساعت با سرعت بیش از 300 مایل در ساعت پرواز کنیم. ما می‌بینیم هواپیماهای ما نیازهای بار را تأمین می‌کنند؛ و ما معتقدیم فناوری ما می‌تواند جت‌هایی را که حداکثر 20 مسافر را در خود جای می‌دهند، مجاز کند.

برخلاف دیگر هواپیماهای برقی که از باتری‌های گران‌قیمت و دست‌وپا گیر در نیاز به شارژ معمولی استفاده می‌کنند، بنابراین توانایی پروازهای طولانی‌مدت را به دلیل چگالی باتری محدود می‌کند، جت‌ها از باتری‌های کوچک‌تر استفاده می‌کنند. شارژ باتری‌ها توسط فناوری ثبت‌شده Panhwar Jet انجام می‌شود که انرژی باد را بدون افزایش کشش هواپیما به نیروی الکتریکی تبدیل می‌کند.

پانوار می‌گوید: «وقتی با هواپیمای شش سرنشین پرواز می‌کنید، هزینه آن بین 1000 تا 1500 دلار در ساعت است. اگر با جت برقی پرواز می‌کنید، هزینه آن تنها 25 دلار در ساعت است. ما فکر می‌کردیم که باید هواپیمایی داشته باشیم که آلایندگی آن صفر باشد و یک فرد معمولی که توانایی خرید SUV را دارد، می‌تواند هزینه هواپیما را نیز بپردازد.»

این زوج فرصت‌ها و چالش‌های موجود در فضای هواپیمای برقی موجود را موردمطالعه قرار دادند و از منابع و راهنمایی‌های موجود از طریق برنامه کارآفرینی CSUF برای تنظیم دقیق برنامه خود استفاده کردند.

جکسون می‌گوید: “یکی از زیبایی‌های کارآفرینی این است که وقتی بفهمید چگونه درآمد ایجاد کنید و تصمیم بگیرید، می‌توانید دوباره این کار را انجام دهید. کارآفرینی به شیوه خود مقیاس‌پذیر است. ”

Panhwar نوآوران مشتاق را تشویق می‌کند که بدون توجه به آنچه دیگران می‌گویند دلسرد نشوند.

“هرچه فکر می‌کنید، می‌توانید انجام دهید. شما تنها کسی هستید که می‌داند می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر دیگران سعی می‌کنند شما را پایین بیاورند، به حرف‌های آن‌ها گوش ندهید.” “زمانی به من گفته شد که من یک احمق کامل هستم؛ اما این موارد را به‌عنوان انگیزه در نظر بگیرید و تمام تلاش خود را بکنید. شما کسی هستید که ایده دارد. دیگران این کار را نکرده‌اند، بنابراین فکر می‌کنند غیرممکن است؛ اما اگر فکر می‌کنید امکان‌پذیر است، هرگز رویاهایتان را رها نکنید.”

جکسون موافق است و پشتکار را به‌عنوان ویژگی اصلی استارتاپ های موفق می‌شناسد.

“هر روز دلایلی برای تسلیم شدن وجود دارد. نیک و عایشه فقط جلو رفتند و اگر بازخورد منفی وجود داشت، به راه خود ادامه دادند. این پشتکار بسیار مهم است،”جکسون می‌گوید. ” نیک و عایشه در حال حل یک مشکل واقعی هستند که بر بسیاری از مردم تأثیر می‌گذارد. وقتی این مشکل حل شود، مقیاس‌پذیر خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی‌های عایشه و نیک این است که آن‌ها گوش می‌دهند، مایل‌اند بازخورد و انتقاد را بپذیرند و سپس به جلو حرکت کنند. آن‌ها کسانی هستند که ریسک می‌کنند و آن‌ها هستند که باید پاداش بگیرند. ”

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارآفرینی: مرکز کارآفرینی Cal State Fullerton برای برنامه‌های دانشگاهی که بر چگونگی راه‌اندازی کسب‌وکار خود تأکید دارند و همچنین از مفاهیم توسعه‌یافته در خانواده Titan و جامعه تجاری گسترده‌تر کالیفرنیای جنوبی از طریق CSUF Startup Incubator پشتیبانی می‌کند.

 

نویسنده: عارفه داودی / پژوهشگر حوزه مدیریت و کارآفرینی

 

 

وزیر صنعت از پارک علم و فناوری بازدید می‌کند و 50 میلیون پوند سرمایه‌گذاری می‌کند

وزیر صنعت از پارک علم و فناوری بازدید می‌کند و 50 میلیون پوند سرمایه‌گذاری می‌کند

یک وزیر دولت از بزرگ‌ترین پارک علم و فناوری شمال شرق دیدن کرده است زیرا به نظر می‌رسد با سرمایه‌گذاری 50 میلیون پوندی گسترش می‌یابد. جورج فریمن ، نماینده وزیر علوم ، تحقیقات و نوآوری در بخش تجارت ، انرژی و استراتژی صنعتی ، امروز در NETPark (پارک فناوری شمال شرقی) در سدگفیلد حضور داشت. پس از موافقت کابینه شورای شهر دورهام با استفاده از 49.6 میلیون پوند برای تأمین هزینه توسعه ، پارک تجاری با فاز سوم جدید تمدید می‌شود.

مرحله جدید می‌تواند تا 1250 شغل ماهر ایجاد کند و به جاه‌طلبی شورا برای ایجاد مشاغل بیشتر و بهتر برای ساکنان کمک کند و تا 625 میلیون پوند برای اقتصاد شهرستان دورهام ارزش داشته باشد. آقای فریمن کارهایی را که در پارک انجام می‌شود ، که توسط شورای شهرستان دورهام توسعه‌یافته و توسط خدمات پشتیبانی تجاری Business Durham اداره می‌شود ، به‌صورت مستقیم به او نشان داد. این تنها پارک علمی منطقه است که محل 40 شرکت علم و فناوری است و بیش از 600 نفر در آن مشغول به کار هستند.

آقای فریمن در سفر خود با پل هاول ، نماینده سجفیلد ، کلر آماندا هوپگود ، رهبر شورای شهرستان دورهام ، کلر ریچارد بل ، معاون رئیس شورا و عضو کابینه در امور مالی ، و کلر جیمز رولاندسون ، عضو کابینه در زمینه منابع  سرمایه‌گذاری و دارایی‌ها  همراه بود.

در جریان سفر خود ، آقای فریمن با نمایندگان جامعه فضایی شمال شرقی ازجمله فیلترونیک ملاقات کرد تا در مورد کار آن‌ها و همچنین رهبران دانشگاه دورهام و CPI (مرکز نوآوری فرایند) مطلع شود.

مرکز عالی برنامه‌های کاربردی ماهواره‌ای North East Center در NETPark مستقر است. به رهبری Business Durham و با پشتیبانی برنامه‌های کاربردی ماهواره‌ای و آژانس فضایی انگلستان ، نقش مهمی در رشد بخش فضایی منطقه ایفا کرده است ، از فرصت‌های فضایی در منطقه حمایت کرده و مشاغل را به هم متصل کرده است تا تخصص جدیدی را در این بخش به ارمغان بیاورد.

وزیر در مورد برنامه‌های توسعه مرکز فضایی شمال شرقی در فاز 3 در NETPark برای توسعه بیشتر این بخش رو به رشد شنید.

جورج فریمن ، نماینده وزیر علوم ، تحقیقات و نوآوری ، گفت: “به‌عنوان وزیر جدید علوم ، تحقیقات و نوآوری در انگلستان ، یکی از سه اولویت اصلی من استفاده از نوآوری برای بازسازی است: سرمایه‌گذاری در سراسر کشور – نه‌فقط در آکسفورد کمبریج لندن”. ‘مثلث طلایی’.

“به همین دلیل است که من در هفته اول خود به شمال شرق آمده‌ام تا حمایت خود را از خوشه‌های تجاری و علمی در سطح جهانی از Teesside تا County Durham تا Newcastle و Northumberland اعلام کنم. NETPark مجموعه‌ای از مشاغل مبتکرانه در سطح جهانی است که مشاغل ، فرصت‌ها و رفاه جدیدی را برای دورهام و UK plc ایجاد می‌کند. ”

Cllr Amanda Hopgood ، رهبر شورای شهرستان دورهام ، گفت: “ما خوشحال شدیم که امروز از وزیر در شهرستان دورهام استقبال کرده و پیشرفت هیجان‌انگیزی را که در NETPark در حال انجام است به او نشان دهیم.

“ما معتقدیم که این بسته جدید سرمایه‌گذاری تا 1250 شغل ایجاد می‌کند و اقتصاد شهرستان دورهام را بیش از 600 میلیون پوند افزایش می‌دهد و برنامه‌های ما برای ایجاد طیف گسترده‌ای از مشاغل جدید برای ساکنان ما را عملی می‌کند.”

پل هاول ، نماینده مجلس سدگفیلد ، می‌گوید: “در بازدیدهایم از NETPark ، مشاغلی که با آن‌ها صحبت کردم از من خواسته بودند که NETPark را به‌عنوان مکانی برای سرمایه‌گذاری و کار معرفی کنم.

“پس از سفر اخیر وزیر امور خارجه در امور انرژی و استراتژی صنعتی ، من کاملاً خوشحالم که توانستم وزیر علوم ، تحقیقات و نوآوری ، جورج فریمن ، نماینده مجلس را تشویق کنم تا قدم‌های خود را دنبال کند. من بسیار خوشحالم که او در اولین هفته پست خود به ما ملحق شد.

از دانش آموزان با ایده های تجاری نوآورانه حمایت کنید

از دانش آموزان با ایده های تجاری نوآورانه حمایت کنید

بیماری همه گیر COVID-19 بر ابعاد مختلف زندگی در سراسر جهان تأثیر گذاشته است. این امر چالش های مختلفی را برای همه بخش های اقتصاد جهانی از جمله آموزش و تجارت ایجاد کرده است. دانشجویان یا فارغ التحصیلان دانشگاه پان آفریقا (PAU) از تأثیرات همه گیری بر آموزش و یا شیوه زندگی کارآفرینانه در امان نیستند. در حالی که آفریقا ، مانند سایر نقاط جهان ، سومین موج COVID-19 را پشت سر گذاشت ، یک نظرسنجی آنلاین کوتاه برای بررسی درس ها و تجربیات به طور خاص در مشاغل جدید ، تلاش های کارآفرینانه و نوآوری ها ، ناشی از نیاز به سازگاری با هر بیماری همه گیر ، انجام شد. به ویژه COVID-19.

دانش آموزان و فارغ التحصیلان هر چهار موسسه PAU (موسسه علوم پایه ، فناوری و نوآوری یا PAUSTI ،  موسسه علوم آب و انرژی یا PAUWES ، موسسه حکمرانی ، علوم انسانی و اجتماعی یا PAUGHSS  و موسسه زندگی و زمین علوم (از جمله بهداشت و کشاورزی) یا PAULESI) برای جمع آوری داده ها مورد هدف قرار گرفتند. به دلیل میزان پاسخ دهی ضعیف ، 79.2 درصد از پاسخ دهندگان به PAUSTI و 20.8 درصد بقیه به PAUGHSS وابسته بودند. از این تعداد 47.92 درصد کارآفرینان و 33.33 درصد درگیر کارآفرینی هستند. با این حال ، تمام مناطق آفریقا در گروه پاسخ دهندگان نشان داده شده است. نسبت جنسیتی پاسخ دهندگان 72.9٪ مردان و 27.1٪ زنان است.

 

نویسنده : هیئت تحریریه دانشگاه کارآفرین

 راه‌حل های خلاقانه در طول بحران COVID-19

 راه‌حله‌های خلاقانه در طول بحران COVID-19

کارآفرینان فارغ‌التحصیل از راه‌حل‌های خلاقانه در طول بحران COVID-19 صحبت می‌کنند

ییییننننننننن

بسیاری از کارآفرینان به دنبال راه‌حل‌های خلاقانه در طول بحران COVID-19 هستند. این امر در مورد کارآفرینان فارغ‌التحصیل دانشگاه Tilburg نیز صدق می‌کند. داستان Uitgetypt و NieuweStroom را اینجا بخوانید.

برای Uitgetypt ، هفته‌های اول قرنطینه در ماه مارس درواقع هیچ تفاوتی نداشت ، بلکه بیشتر فروش بود. مصاحبه‌ها قبلاً انجام شده بود و مشتریان وقت داشتند که آن‌ها را به‌صورت آنلاین بارگذاری کنند. سپس ، شیب بزرگ رخ داد و آن‌ها متوجه شدند که مشتریان به دنبال روش‌های جدیدی برای انجام مصاحبه هستند.

Jacco de Vos: “ما همچنین خودمان را در جریان این موضوع قرار دادیم:” چگونه می‌توانید از راه دور مصاحبه‌ای انجام دهید؟ ” ما این اطلاعات را از طریق صفحات وب و رسانه‌های اجتماعی خود با آن‌ها به اشتراک گذاشته‌ایم.

ما همچنین در برنامه بازسازی کرونا از Brabant Ontwikkelings Maatschappij (BOM) شرکت کردیم. درنتیجه ، ما به نقدینگی و مدل کسب‌وکار خود نگاهی انتقادی انداخته‌ایم. در حال حاضر ما هنوز در حال بررسی آن هستیم و این موضوع را عمیق‌تر بررسی می‌کنیم. آزمایش مداوم و سازگاری نیز در طول این بحران مهم است.”

Remko Ten Barge of Nieuwe Stroom نشان می‌دهد که آن‌ها باید در طول بحران کرونا سخت کار کنند. بنابراین ، وضعیت NieuweStroom تفاوت چندانی با حالت عادی ندارد.

رمکو: “شما در هر مرحله از شرکت خود با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شوید. هیچ‌وقت تمام نمی‌شود. اکنون می‌توانید آن را از طریق Covid-19 مشاهده کنید. این چالش‌های دیگری را ایجاد می‌کند که هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد.

با ظهور NieuweStroom – با جامعه ، همکاران و مشتریان ما – می‌توان به همه کارها پایبند بود. کار مؤثر از خانه با ما امکان‌پذیر است: “فقط” ، نشستن در فاصله دور ، “روی میز آشپزخانه”. زمان حال حاضر عجیب‌وغریب میباشد ، اما پایه و اساس NieuweStroom قوی‌تر از همیشه است ”

 

نویسنده: هیئت تحریریه نشریه دانشگاه کارآفرین

دانشگاه تیلبورگ و ایستگاه 88 در حال همکاری هستند

دانشگاه تیلبورگ و ایستگاه 88 در حال همکاری هستند

دانشگاه تیلبورگ و ایستگاه 88 با یکدیگر همکاری می‌کنند و توافقنامه همکاری را امضا کرده‌اند. کارآفرینی موفق چیزی نیست که بتوانید به‌تنهایی انجام دهید.

دانشگاه تیلبورگ علاوه بر تحقیق و آموزش ، انتقال دانش را به‌عنوان سومین وظیفه اصلی خود دارد. به همین دلیل است که ما کارآفرینی را از اهمیت بالایی برخورداریم. IQONIC نماینده و پشتیبانی‌کننده همه جنبه‌های کارآفرینی در دانشگاه تیلبورگ است. ما کارآفرینی را تحریک می‌کنیم ، تأثیر می‌گذاریم و برای دانشجویان و محققان خود تلاش می‌کنیم تا روحیه کارآفرینی را با دیدگاه انتقادی به جامعه ترکیب کنند. یک شبکه گسترده (منطقه‌ای) برای این امر ضروری است. ما به دانش‌آموزان ، محققان ، کارکنان و فارغ‌التحصیلان خود کمک می‌کنیم تا ذهنیت کارآفرینی خود را بیشتر توسعه دهند تا بتوانند تغییری ایجاد کنند. ما این کار را با تحریک و حمایت از خلاقیت و نوآوری انجام می‌دهیم.

دانشگاه تیلبورگ همچنین یک برنامه آموزش کارآفرینی کامل ، شامل یک دوره کامل کارشناسی و کارشناسی ارشد ، دوره‌های جزئی و جداگانه در طول دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد.

همکاری با ایستگاه 88 و شبکه همکار برای دانشگاه تیلبورگ و دانشجویان آن بسیار ارزشمند است.

برای تولید و به اشتراک‌گذاری دانش در مورد کارآفرینی ، ما با انواع سازمان‌های درگیر در کارآفرینی همکاری می‌کنیم. ایستگاه 88 یکی از این شرکا است و به ما در ایجاد یک شبکه رو به رشد کمک می‌کند. ما به مشارکت‌های طولانی‌مدت ، چه در داخل دانشگاه و چه خارج از دانشگاه اعتقاد داریم.

IQONIC طیف گسترده‌ای از رویدادها را درزمینه کارآفرینی سازمان‌دهی می‌کند و همکاری خود را با ایستگاه 88 گسترش می‌دهد. باهم می‌توانیم به استارتاپ‌ها اجازه دهیم سرعت بیشتری بگیرند!

ایستگاه 88، خانه کارآفرینی و نوآوری ، بستری برای کارآفرینان از مرکز برابانت. ایستگاه 88 پیوند بین احزاب بازار و مؤسسات دانش متشکل از احزاب دولتی و خصوصی است. این پیوند دسترسی به دانش ، مهارت‌ها و شبکه‌ها را برای کارآفرینان منطقه که مایل به توسعه هستند فراهم می‌کند.

ایستگاه 88 یک برنامه آنلاین و آفلاین شامل جلسات الهام‌بخش ، سمینارها ، کارگاه‌ها و وبینارها می‌باشد که به کارآفرینان کمک می‌کند تا رشد و سرعت بخشند. ایستگاه 88 همچنین پشتیبانی آنلاین از کمک‌های اولیه برای کارآفرینی را ارائه می‌دهد ، پرسش و پاسخ با سؤالات متداول ، اینفوگرافیک ایستگاه 88 که کارآفرین (SME) را از طریق پیوندهای مستقیم به اطلاعات مناسب و مربی دیجیتال ، یک ابزار مربیگری آنلاین منحصربه‌فرد برای کارآفرینان ، هدایت می‌کند. ایستگاه 88 همراه با جامعه شرکای خود ، مید-برابانت را کارآفرین‌تر می‌کند و کارآفرینان (دیگر) را ترغیب به توسعه مشاغل خود می‌کند.

 

نویسنده : هیئت تحریریه نشریه دانشگاه کارآفرین

استارتاپ خودران Aurora استراتژی تجاری را ترسیم می‌کند

استارتاپ خودران Aurora استراتژی تجاری را ترسیم می‌کند

استارتاپ خودران Aurora می‌گوید راهی برای تبدیل وسایل نقلیه خودران پرهزینه به یک کسب‌وکار سودآور پیدا کرده است و این هفته فناوری خود را پیش از فهرست عمومی که امیدوار است برخی از آن‌ها برای سرمایه‌گذاران ارائه شود، به سرمایه‌گذاران نشان دهد. 2 میلیارد دلار بودجه اضافی.

این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که چندین شرکت حمل‌ونقل خودکار آماده راه‌اندازی مسیرهای بدون راننده در سال‌های آینده و شروع به ثبت‌نام در شرکای صنعتی و مشتریان در تلاش برای تبدیل رانندگی خودکار طولانی‌مدت به یک واقعیت سودآور هستند.

برخلاف برخی از رقبای خود، Aurora می‌خواهد هم خدمات حمل‌ونقل خودکار و هم خدمات robotaxi را ارائه دهد و می‌گوید این ترکیب هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، جریان درآمد بیشتری را فراهم می‌کند و امکان انتقال فناوری را فراهم می‌کند.

استرلینگ اندرسون، بنیان‌گذار و مدیر ارشد محصولات Aurora، در مصاحبه‌ای گفت: “حمل‌ونقل کامیون به ما امکان می‌دهد تا یک تجارت سودآور و مقیاس‌پذیر ایجاد کنیم که هزینه توسعه بیشتر مسافران را تأمین کند و هزینه سخت‌افزار را کاهش دهد.” او در ترمینال کامیون‌های شرکت دالاس جنوبی شرکت کرد، جایی که سرمایه‌گذاران، تحلیلگران و روزنامه‌نگاران با دو راننده ایمنی در یکی از کامیون‌های خودران بزرگراه سوار شدند.

اگرچه سرمایه‌گذاران میلیاردها دلار در توسعه آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، شرکت‌های خودروهای خودران (AV) هنوز درآمد قابل‌توجهی به دست نیاورده‌اند. کامیونداری به‌عنوان فوری‌ترین فرصت برای تجاری‌سازی AV ها ظاهر شده است که از رشد تجارت الکترونیکی و کمبود رانندگان ناشی می‌شود. رانندگان در حال حاضر بیش از 40 درصد هزینه‌های هر مایل را به خود اختصاص می‌دهند و نمی‌توانند بیش از 11 ساعت در روز رانندگی کنند – محدودیت‌هایی که برای کامیون‌های اتوماتیک اعمال نمی‌شود.

Aurora که قصد دارد امسال از طریق ادغام با شرکت بازرسی Reinvent Technology Partners Y (RTPY.O) با سرمایه اولیه 13 میلیارد دلار به بازار عمومی برسد، حتی در سال 2027 شکست خورده است، اما اندرسون از بیان چگونگی آن خودداری کرد. به زودی این شرکت انتظار دارد که سود خالص به دست آورد. این شرکت قصد دارد کامیون‌های کاملاً بدون راننده را در پایان سال 2023 راه‌اندازی کند و روباتیکس نیز یک سال بعد انجام می‌شود.

اندرسون گفت که تجارت با تگرگ در ابتدا بر فرودگاه‌های با حاشیه زیاد و سفرهای تجاری که در آن نیازی به robotaxis برای پیمایش در محیط‌های پیچیده شهری نیست متمرکز می‌شود.

اما این شرکت چهارساله در منطقه Bay با رقابت شدید از سوی استارتاپ های با بودجه خوب ازجمله Alphabet Inc (GOOGL.O) Waymo، Argo که توسط Ford Motor Co (FN) و Volkswagen AG (VOWG_p.DE) و Cruise حمایت می‌شوند، روبروست که متعلق به اکثریت شرکت جنرال موتورز (GM.N) است. همچنین با رقابت استارتاپ چینی TuSimple (TSP.O) روبرو است که در آوریل به‌صورت عمومی منتشر شد.

 

 

 

چرا دانشگاه‌ها باید از کارآفرینان دانشجویی بیشتر حمایت کنند

چرا دانشگاه‌ها باید از کارآفرینان دانشجویی بیشتر حمایت کنند

  • نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد کند شدن فعالیت‌های کارآفرینانه در دانشگاه‌های جهان وجود دارد.
  • بااین‌حال، کارآفرینی باید تشویق و تسهیل شود – و دانش آموزان به‌طور فزاینده‌ای خواستار این هستند.
  • در اینجا دلیل اهمیت این موضوع وجود دارد و چگونه دانشگاه‌ها می‌توانند این حوزه حیاتی را در مسیر اصلی خود قرار دهند.

مشاغل کارآفرینی با رشد سریع برای رفاه و پیشرفت اجتماعی ضروری هستند. کارآفرینان با استفاده از فرصت‌ها، پذیرفتن خطرات، حل مشکلات و اقدام، ارزش ایجاد می‌کنند. آن‌ها در ایجاد و تجاری‌سازی فناوری‌های نوآورانه به طریقی که مشاغل بزرگ قادر به انجام آن نیستند، ریسک می‌کنند. گاهی اوقات این فناوری‌ها بازارهای کاملاً جدیدی را باز می‌کنند و صنایع را متحول می‌کنند. تسلا مثال خوبی است.

مشاغل کوچک می‌توانند حرکت‌های اولیه چابکی برای سازگاری با روندهای جدید و پاسخ به بحران‌ها، مانند همه‌گیری COVID-19 داشته باشند. آن‌ها می‌توانند به‌سرعت برای استفاده از فرصت‌ها یا زمانی که رشد آن‌ها کند می‌شود، حرکت کنند. سال‌های اولیه رشد سریع آن‌ها می‌تواند بازدهی عالی برای سرمایه‌گذاری خطرپذیر و بازار سرمایه ایجاد کند. زوم مثال خوبی است.

اما نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد رکود شدید احتمالی در توسعه ایده‌هایی وجود دارد که به مراحل اولیه شکل‌گیری مشاغل جدید کمک می‌کند. تغییرات در بخش دانشگاهی ناشی از همه‌گیری و تنش‌های ژئوپلیتیکی که اقتصاد جهانی را شکل داده، در قلب این نگرانی‌ها نهفته است.

دانشگاه‌ها نقش اساسی در پشتوانه فعالیت‌های کارآفرینی و نوآوری دارند. آن‌ها شرایط، امکانات و استعدادی را فراهم می‌آورند که ظهور ایده‌های موفقیت‌آمیز را تقویت می‌کند. بسیاری از آن‌ها سیستم‌هایی برای پشتیبانی از توسعه ایده‌های جدید در نظر گرفته‌اند تا از آن‌ها استفاده عملی کنند. آن‌ها نقش مهمی در حفظ جریان معامله‌ای دارند که فرصت‌هایی را برای سرمایه‌گذاری در سرمایه‌گذاری خطرپذیر فراهم می‌کند که به‌نوبه خود رشد مشاغل کارآفرینانه را تحریک می‌کند.

رهبران بخش سرمایه‌گذاری خطرپذیر استرالیا هشدار می‌دهند که بخش آموزش عالی “از بین رفته است” و همه‌گیری باعث ایجاد هرج‌ومرج برای دانشگاه‌هایی شده است که به هزینه‌های بین‌المللی دانشجویان وابسته شده‌اند. پیامد اصلی این بودجه کمتر برای دانشجویان است تا به کار تحصیلات تکمیلی بپردازند و در آنجا ایده‌هایی را توسعه دهند که می‌تواند فرصت سرمایه‌گذاری بزرگ فردا باشد.

دانشگاه‌ها باید فارغ‌التحصیلان را برای مشاغلی که خودشان تعیین می‌کنند آماده کنند

در گذشته، تحصیلات دانشگاهی معمولاً دانشجویان را برای مشاغلی که توسط دیگران تعریف می‌شد آماده می‌کرد. در جهان غیرقابل‌پیش‌بینی پس از همه‌گیری، دانشگاه‌ها باید آن‌ها را برای مشاغلی که خودشان تعریف می‌کنند آماده کنند. دانشگاه‌ها باید برنامه‌های درسی، امکانات و انگیزه‌هایی را برای ایجاد نسل جدید کارآفرینان و همچنین مسیرهای سنتی به مشاغل، شرکت‌های تأسیس‌شده و دولت ارائه دهند.

این بخشی از تغییر دریا است که برای مدرن سازی دانشگاه‌ها موردنیاز است و نقش مهمی در ایجاد مشاغل و صنایع موردنیاز برای بهبود اقتصادی پس از COVID-19 ایفا می‌کند. هنگامی‌که زمانی فعالیتی حاشیه‌ای بود، کارآفرینی به بخش مهمی از تجربه دانشگاه تبدیل شده است.

چرا باید کارآفرینی را تشویق کرد؟

تقاضای دانشجویان برای دوره‌های کارآفرینی در سال‌های اخیر افزایش یافته است که نشان‌دهنده سرخوردگی آن‌ها از دنیایی است که دیگران ایجاد کرده‌اند. هزاره‌ها می‌خواهند آینده خود را رقم بزنند و مهارت‌های کارآفرینی کلید زندگی کاری آن‌ها است. تجربه ما در تدریس این موضوع طی چندین دهه افزایش چشمگیر تقاضا برای دوره‌های کارآفرینی اجتماعی را نشان داده است.

همچنین دلایل قوی آموزشی برای آموزش کارآفرینی وجود دارد، زیرا دانش آموزان را با مشکلات فوری در دنیای واقعی درگیر می‌کند، تفکر انتقادی را توسعه می‌دهد و مهارت‌های زندگی خود را گسترش می‌دهد. دانشگاه‌ها با ترویج کارآفرینی به انجام مأموریت‌های اقتصادی و اجتماعی خود کمک می‌کنند.

برنامه‌های کارآفرینی

دانشگاه‌ها برنامه‌های کارآفرینی آموزش‌دیده و تجربی را در کنار فعالیت‌های فوق‌برنامه مانند باشگاه‌های کارآفرینان، مسابقات و جوایز به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهند.

دوره‌های کارآفرینی در حال افزایش است. تخمین زده می‌شود که حداقل 150 برنامه در دسترس دانشجویان دانشگاه استنفورد است که توسط طیف وسیعی از ارائه‌دهندگان ارائه می‌شود. یک مطالعه نشان داده است که 41 دانشگاه استرالیا نزدیک به 600 موضوع مرتبط با کارآفرینی را ارائه می‌دهند. دانشگاه کوئینزلند بیش از 100 دوره درزمینه یادگیری کارآفرینانه در سراسر دانشکده‌های خود ارائه می‌دهد.

OECD و اتحادیه اروپا بررسی‌های ملی را در مورد تأثیر مؤسسات آموزش عالی در حمایت از کارآفرینی انجام داده‌اند. توصیه‌ها شامل تشویق ذهنیت کارآفرینانه، یادگیری مبتنی بر مشکل، افزایش بین‌رشته‌ای و پیوند دانش آموزان با اقتصاد محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی است. سازمان‌هایی مانند آژانس تضمین کیفیت در انگلستان راهنمایی‌هایی را به ارائه‌دهندگان آموزش عالی درزمینه آموزش‌وپرورش کارآفرینی ارائه می‌دهند.

برنامه‌های کارآفرینی به سطوح مختلف شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود، ازجمله به کارکنان دانشگاهی که مایل به تبدیل‌شدن به کارآفرینان هستند. برنامه‌ها دانش آموزان با پیشینه و جاه‌طلبی‌های مختلف را هدف قرار می‌دهند، به‌عنوان‌مثال، کسانی که روی فناوری‌های دیجیتال یا پزشکی کار می‌کنند یا بر طراحی تمرکز می‌کنند. برخی از برنامه‌ها منحصراً به زنان کارآفرین ارائه می‌شود، مانند WEInnovate Imperial College.

اگر برنامه‌های کارآفرینی در هر سطح آموزشی موفقیت‌آمیز باشد، دانشگاه‌ها باید اطمینان حاصل کنند که سیاست‌های مالکیت معنوی آن‌ها توانایی دانشگاهیان را برای همکاری با دانشجویان کارآفرین در تجاری‌سازی تحقیقات خود محدود نمی‌کند.

دوره‌هایی به دانشجویان دکتری و فوق دکتری ارائه می‌شود. برای مثال، MedTech Superconnector، یک سرمایه‌گذاری مشترک از شش دانشگاه لندن است که برای تسهیل توسعه اولیه فناوری‌های نوآورانه پزشکی، ازجمله دستگاه‌ها و تشخیص، تأسیس شده است. این برنامه بودجه، آموزش، راهنمایی و دسترسی به شرکای صنعت را برای سرعت بخشیدن به ترجمه تحقیقات پزشکی فراهم می‌کند.

Techcelerate، یک برنامه کالج سه‌ماهه امپریال برای محققان پس از دکترا، کلاس‌های مستر و جلسات بررسی سرمایه‌گذاری را با فرصتی برای نشان دادن سرمایه‌گذاری‌ها به جامعه سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. شرکت‌کنندگان ملزم به برقراری ارتباط و مصاحبه با ده‌ها مشتری بالقوه، رقبا یا استفاده‌کنندگان از تحقیقات خود هستند تا ایده‌های خود را تصحیح کرده و با شناسایی مشکلات مشتریان و فرصت‌های بازار، تأثیر خود را نشان دهند.

مهارت‌های کارآفرینی

یادگیری درباره کارآفرینی مهارت‌های تحلیلی، سازمانی و بین فردی را تشویق می‌کند و توانایی‌های رهبری و شبکه‌سازی را توسعه می‌دهد. دانش آموزان یاد می‌گیرند که مشکلات را شناسایی کرده و حل کنند، در گروه‌ها کار کنند، خطرات را بسنجند و به‌طور مؤثر با دیگران در حوزه‌های مختلف مانند سرمایه‌گذاران ارتباط برقرار کنند. این به آن‌ها کمک می‌کند تا نوآوری، ابداع و راه‌حل مشکلات را پیاده‌سازی کنند. این امر آن‌ها را فراتر از رویکردهای کنونی دیدگاه‌های انضباطی خاص قرار می‌دهد و به آن‌ها در ایجاد گزینه‌های جدید تخیلی، اتخاذ رویکردهای استراتژیک و طراحی مکانیسم‌های سازمانی برای آزمایش و تبدیل ایده‌های خوب به واقعیت کمک می‌کند. چابکی ذهنی را برای حرکت از شناسایی مشکلات به جستجوی پاسخ‌های آن‌ها توسعه می‌دهد. پرورش ذهنیت کارآفرینانه دانش آموزان را برای دنیای نامعلوم و غیرقابل‌پیش‌بینی آماده می‌کند که در بازنشانی بزرگ به آن کمک خواهند کرد.

بسیاری از دانش آموزان، به‌ویژه در علوم و مهندسی، اغلب به دنبال راه‌حل‌های سریع هستند، گاهی اوقات قبل از درک کامل سؤالات به پاسخ می‌رسند. مهارت‌های کارآفرینی توانایی آن‌ها را در درک گزینه‌های جایگزین و یادگیری سریع از بازخورد؛ سپس برای قضاوت بر اساس شواهد و انتخاب گزینه‌های توسعه بیشتر می‌کند. نکته مهم این است که به حفظ خوش‌بینی در مواجهه با شکست کمک می‌کند.

بسیاری از روش‌های حمایت از کارآفرینی دانشجویی مکمل یکدیگر هستند. پروژه‌های دانشجویی می‌توانند به رقابت برای جوایز تبدیل شوند که می‌تواند منجر به دسترسی به امکانات، آموزش بیشتر و فرصت‌های مالی شود.

تشویق کارآفرینان دانشجویی باید بخشی از ساختار دانشگاه شود: یکی از مؤلفه‌های اصلی مأموریت‌های آن‌ها برای کمک به رفاه و پیشرفت اجتماعی، به‌ویژه پس از آسیب‌های 2020. کارآفرینان دانشجویی به ایجاد و استفاده از ارتباطات بین‌المللی دانشگاه و برخی در آینده کمک می‌کنند. ممکن است اهداکنندگان مهم نیکوکاری شوند. شاید مهم‌تر از همه، آن‌ها به طرز چشمگیری بر جنب‌وجوش و نوآوری که دانشگاه‌ها را احاطه کرده است افزوده و سهم اجتماعی و اقتصادی آن‌ها را به‌وضوح نشان می‌دهد.

نویسنده : هیئت تحریریه نشریه دانشگاه کارآفرین