استارتاپ‌تان به سمت شکست حرکت می‌کند یا پیروزی؟

استارتاپ‌تان به سمت شکست حرکت می‌کند یا پیروزی؟

 

مرکز تنها بر روی نقاط ضعف‌تان رویکرد مناسبی نیست، بهترین رویکرد، رویکردی‌ست که منجر به حفظ تعادل و پیش‌بینی تمام نقاط قوت، نقاط ضعف، تهدیدها و فرصت‌های بالقوه شود.

در بازار کنونی به دلیل وجود گرایش جدیدی که مشتریان همه چیز را آنلاین خریداری می‌کنند، کسب و کارهای نوپای زیادی راه‌اندازی می‌شود. خرید لباس، خواربار‌و بسیاری از خدمات امروزه و …. به شکل آنلاین صورت گرفته و در این حوزه استارتاپ‌های زیادی مشغول به فعالیت هستند.

با این وجود، در همان زمانی که بسیاری از کسب و کارهای نوپا می‌توانند در این اقیانوس آنلاین فعالیت داشته باشند، هر روز یکی از آن ها تعطیل می‌شود و شکست می‌خورد!

مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از کسب و کارهای نوپا در چهار تا پنج سال ابتدایی شروع کسب و کارشان شکست می خورند. شاید بنیانگذاران آن‌ها به اندازه کافی مبتکر و نوآور نباشند تا در بازار رقابتی امروز فعال باشند.

با این حال، دلایل بسیاری برای شکست و پیروزی شرکت های نوپا وجود دارد که برخی از آن ها در اینجا مورد بحث و بررسی قرار می گیرد:

وجود رابطه مستقیم بین تیم و رشد شرکت:

بدون یک تیم خوب، مهم نیست که ایده تان چقدر خوب است، هرگز آن ایده نمی‌تواند به بهترین شکل ممکن اجرا شود. راه‌اندازی یک کسب وکار کامل، نیازمند پشتیبانی است. در هنگام تشکیل تیم باید به انتخاب افراد با مهارت‌های مناسب توجه داشت، علاه بر آن در نظر داشته باشید که تیم سازی باید با هدف رشد شرکت صورت گیرد.

می‌توان گفت اگر شرکت رشد کند، تیم رشد می کند، اگر تیم رشد کند، فرد رشد می کند و برعکس!

تنها بر ضعف‌تان تمرکز نکنید:

تحلیل ماتریس سوات، برای موفقیت هر کسب وکاری بسیارمهم است. تنها تمرکزکردن بر ضعف‌ها، یک روش مناسب نیست. فرد باید در پیش بینی و محاسبه تمام نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و خطراتی که کسب و کار با آن مواجه می‌شود، تعادل را حفظ کند.

معمولا کارآفرینان و رهبران کسب و کار در ابتدای کار خود به جای تقویت نقاط قوت خود، بر روی نقاط ضعف تمرکز می‌کنند.

 

منبع: مدیر اینفو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *