راهنمای کارآفرین برای ایجاد فضا در آروبا

راهنمای کارآفرین برای ایجاد فضا در آروبا

بسیاری از مردم در حال ایجاد یک کسب و کار هستند. بسیاری دیگر رویای زندگی در جزیره آفتابی را میبینند. اما کسانی که رویای انجام هر دو را دارند باید بیشتر از آروبا نگاه کنند.

 


این جزیره کوچک جزایر کارائیب تنها در 18 کیلومتری ساحل ونزوئلا قرار گرفته است و طی چند سال گذشته، موج های جدی ای را ایجاد کرده است. اما بر خلاف همسایه ای که سرزمین های خود را برای بحران های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اش ساخته است، آروبا به دلایل دیگری توجه ویژه ای داشته است:

 

 نوآوری.

ممکن است سخت باشد تصور کنید که جزیره زمین بارور را برای چیزهایی غیر از درختان نخل فراهم می کند، اما اگر کمی عمیق تر بکشید – فقط زیر شن و ماسه – ریشه های اکوسیستم راه اندازی پرخطر شروع به نگه داشتن می کنند.

بنابراین در اینجا به همین دلیل است که کارآفرینان باید در آروبا شروع به کار خود کنند:

دولت آن نوآوری را اولویت بندی کرده است

 


این روزها سخت است انکار کند که نوآوری در دستور کار دولت قرار دارد. در پایان سال گذشته، دولت واریلی کراس، نخست وزیر نوآوری اصلی خود، که در آغاز سال جاری به تصویب رسید، اعلام کرد. و در حال حاضر، دولت در حال فرآیند ساختن “نوآوری” در بودجه خود برای اولین بار است.

به عنوان بخشی از این طرح جدید، دولت آرابو، با ایجاد یک دولت الکترونیک کاملا دیجیتالی که از برخی از مبارزات اداری که کارآفرینان در هنگام راه اندازی یک کسب و کار در این جزیره را تسکین می دهد، صفحات را از صفحه کتاب استونی دریافت می کنند. با توجه به این که بوروکراسی دولتی تنها عامل مشکل ساز برای کسب و کار در آروبا است، توسعه آن را برای کارآفرینان مشتاق جزیره آسان تر خواهد کرد تا فروشگاه و کار را راه اندازی کنند.

در تحقیق آروبا، متوجه شدم که دولت همچنین دارای تعدادی پروژه در خط لوله است که هدف آن در نهایت تقویت اکوسیستم راه اندازی، از جمله انکوباتورها و شتاب دهنده ها است. یک موسسه کارآفرینی، شاید با همکاری دانشگاه آروبا؛ صندوق سرمایه گذاری استراتژیک؛ و یک پروژه به نام منطقه ای دوباره آروبا (AREA)، که مناطق هوشمند را در دو شهر اصلی Oranjestad و سن نیکلاس ایجاد خواهد کرد.

با هر یک از این ابتکارات، با تعهد بانک مرکزی آروبا، تا سال 2030 هزینه های تحقیق و توسعه را تا حد متوسط ​​OECD تقویت می کند، کارآفرینان می توانند مطمئن باشند که تلاش های نوآورانه خود را با وزن کامل دولت تامین می کنند. در حقیقت، دولت قبلا حمایت خود را به شیوه ای بزرگ نشان داده است: کشور اخیرا پروژه ای با راه اندازی Winding Tree در سوئیس اعلام کرده است که قول دارد تا پایان سال جاری “نخستین بازار تجاری مبتنی بر Blockchain برای سفر” ایجاد کند.

این یک دروازه طبیعی برای بازارهای جهانی است

با وجود تحولات چشمگیر موجود در اکوسیستم کارآفرینی جزیره، کشور تنها 110 هزار نفر می تواند برای کارآفرینان به عنوان یک بازار برای محصولات خود عمل کند. در پایان روز، جمعیت کوچکی از آروبا صرفا یک بازار بزرگ برای کارآفرینان برای رشد کسب و کار خود نیست. با این حال، کشور منحصر به فرد موقعیت – از لحاظ فرهنگی و جغرافیایی – به عنوان یک دروازه به بسیاری از بازارهای جهانی دیگر.

به عنوان یک کشور مستقل که بخشی از پادشاهی هلند است، وضعیت آروبا با اتحادیه اروپا و موقعیت جغرافیایی در آمریکای لاتین، دروازه ای طبیعی برای کارآفرینانی است که به دنبال کسب و کار در اروپا و آمریکا هستند. این جزیره دارای پروازهای مستقیم به هلند، انگلستان و سوئد در اروپا و کلمبیا، برزیل، پاناما و سایر کشورهای آمریکای لاتین است.

به همین ترتیب، آروبا به کارآفرینان توانایی تفکر بین المللی از روز اول را با دسترسی آسان به آمریکای لاتین و اتحادیه اروپا بیش از یک میلیارد نفر می دهد. لازم به ذکر است که ساکنان جزیره معمولا چهار تا پنج زبان صحبت می کنند، از جمله انگلیسی، اسپانیایی و هلندی، و کمک به از بین بردن مانع زبان که به طور معمول برای کارآفرینان انجام کسب و کار در خارج از کشور وجود دارد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *