طرح فناورانه «نوآفرین» و جذب بیش از 1000شرکت نوپا
طرح فناورانه «نوآفرین» و جذب بیش از 1000شرکت نوپا
آخرین آمار پیوستن شرکتهای مربوط به کسبوکارهای نوپا نشان میدهد ۱۷۶۳ شرکت و تیم نوپا، شتابدهنده و سرمایهگذار عضو طرح نوآفرین شدهاند.
تأمین مالی استارتاپها و تسهیل قوانین برای آنها از مواردی است که میتواند راه را برای این کسبوکارهای نوپا باز کند،
بویژه استارتاپهای حوزه فناوری که میتوانند در مدت کوتاهی راه بسیاری را طی کرده و به تکشاخهای حوزه تبدیل شوند.
مسئولان، نوآفرین را طرحی جهت آسانسازی قانونمندتر کردن استارتاپها و تسهیل ورود آنها به فرآیندهای رسمی کسبوکار میدانند و در این راستا شرکتها و تیمهای نوپا، شرکتهای رشدیافته،
شتابدهنده و مراکز رشد، افراد علاقهمند به حوزه نوآفرینی و سرمایهگذاران میتوانند در این طرح حاضر شوند.
نوآفرینی : افراد نا همرنگ چگونه دنیا را تغییر میدهند؟! (بخش اول)
در طرح نوآفرین هر شرکت خصوصی و تعاونی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که کمتر از سه سال از تاریخ ثبت آن گذشته باشد بهعنوان شرکتهایی ذکر شدند که از آنها حمایت میشود.
البته شرایطی همچون سرمایه حداکثری ۲۵۰میلیون تومانی و درآمد کمتر از ۵۰۰ میلیون تومانی نیز در این حمایت دخیل است.
شرکتهایی که در طرح نوآفرین حمایت خواهند شد باید در سامانه متمرکز درخواست خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران مشخصات خود را ثبت کرده باشند و همچنین مؤسسان و صاحبان سهام شرکت نسبت به توزیع سود اقدام نکنند.
طرح نوآفرین، ماهیت استارتاپی را مبنای کار خود قرار داده و بر همین اساس، قوانین و مقررات بیمه، مالیات و حتی جذب سرمایهگذار را تسهیل کرده است.
در همین راستا در آخرین آمار پیوستن شرکتهای مربوط به کسب وکارهای نوپا نشان میدهد تاکنون ۶۸۹شرکت نوپا، ۶۱۰ تیم نوپا، ۱۸۰شرکت بزرگ رشدیافته، ۵۱ شتابدهنده و مرکز رشد، ۲۱۷ علاقهمند حوزه نوآفرینی و ۱۶سرمایهگذار عضو طرح نوآفرین شدند که در مجموع شامل ۱۷۶۳ شرکت میشود.
این در حالی است که در اولین اعلام پیوستن شرکتها به طرح نوآفرین، تنها ۱۵۶ شرکت به این طرح اضافه شده بودند.
تشخیص اشتباه بیماری با گوگل
تحقیقی میان ۲ هزار امریکایی نشان داد ۴۳ درصد افراد با جستوجوی علائم خود در گوگل، بیماری خود را اشتباه تشخیص میدهند.
همچنین از هر ۵ شرکت کننده، ۲ نفر بیماری خود را خطرناکتر تشخیص میدهند. بهگزارش مهر، پژوهشی جدید نشان میدهد از بین هر ۵ امریکایی، ۲ نفر با توجه به جستوجو در گوگل تصور میکنند که یک بیماری خطرناک دارند.
این پژوهش که میان ۲ هزار امریکایی انجام شده نشان داد ۴۳ درصد افراد علائم بیماری خود را در فضای آنلاین جستوجو میکنند و در نهایت به این نتیجه میرسند که بیماریشان خطرناکتر از واقعیت است.
۶۵ درصد شرکتکنندگان از اینترنت برای تشخیص بیماری خود استفاده کردند اما نتایج این پژوهش نشان داده تایپ کردن علائم بیماری در نوار جستوجو بیشتر از سود، ضرر همراه دارد.
۷۴ درصد از شرکت کنندگانی که بیماری خود را در فضای آنلاین جستوجو تشخیص داده بودند، بسیار بیشتر نگران سلامتیشان شده بودند.
دلیل این امر نیز پاسخهای «دکتر گوگل» است! این در حالی است که طبق پژوهش مشاوره پزشکی اینترنتی فقط در کمتر از ۴۰ درصد مواقع معتبر است.
مؤسسه One Poll به سفارش شرکت LetsGet Checked این پژوهش را انجام داده است.
در این پژوهش ۵۱ درصد از شرکتکنندگان اعلام کردند پس از بیمارشدن حتماً به پزشک مراجعه میکنند.
این در حالی است که یک چهارم شرکتکنندگان (۲۶ درصد) پزشک خانوادگی ندارند. منظور از پزشک خانوادگی، پزشکی است که مراقبتهای اولیه را برای بیمار فراهم میکند.
همچنین در این تحقیق از هر ۱۰شرکتکننده ۶ نفر بهطور کلی از مراجعه به پزشک اجتناب میکنند.
منبع خبر : سایت مدیر اینفو
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟در گفتگو ها شرکت کنید!