نمایشگاه بین‌المللی تهران (Iran Telecom)

نمایشگاه بین‌المللی تهران (Iran Telecom)

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی

 

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی ایران با حضور جناب آقای محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز بکار کرد.

این نمایشگاه که از تاریخ 24 ام لغایت 27 ام مهرماه پابرجا بود، میزبان شرکت‌های داخلی، نمایندگان و شرکت‌هایی از 15 کشور شامل اسلوونی، انگلیس، آلمان، تایوان، چین، روسیه، ژاپن، سوئیس، فرانسه، فنلاند، قزاقستان، کانادا، لتونی، نروژ و یونان بود.

نمایشگاه تله کام به‌منظور معرفی آخرین دستاوردها در حوزه تجهیزات و سرویس‌های مخابراتی و تحولات در حوزه ارتباطات در پاییز هرسال برگزار می‌شود.

 

در ایران تله کام 2017 درمجموع 225 شرکت و واحد تولیدی داخلی و 93 شرکت خارجی یا نمایندگی‌های آن‌ها در فضایی به وسعت 32 هزار مترمربع آخرین دستاوردها و فناوری‌های خود را عرضه کرده‌اند.

در این نمایشگاه اپراتورهای تلفن همراه نظیر همراه اول، ایرانسل و رایتل حضور بسیار پررنگ و پرمخاطبی داشتند. در این میان تعداد محدودی از اپراتورهای نوپا هم به چشم می‌خورد.

 

همراه اول با دو سالن اختصاصی و حضور در فضای باز، به رقابت با سایر اپراتورها می‌پرداخت.

با اختصاص فضایی بیش از سه هزار مترمربع به غرفه‌های خود، بزرگ‌ترین حضور نمایشگاهی را در «ایران تلکام ۲۰۱۶» خواهد داشت.

اختصاص فضایی برای تجربه خدمات، سرویس‌ها و بخصوص نرم‌افزارهای کاربردی نسل ۳ و ۴ تلفن همراه، معرفی بسته‌های جدید نوترینو و پاسخگویی به سؤالات مشترکین، ارائه نقشه پوشش شبکه نوترینو در سراسر کشور، آموزش و نحوه فعال‌سازی اینترنت همراه، معرفی و ثبت‌نام ترابرد پذیری (MNP)، معرفی باشگاه فیروزه‌ای و سرویس حساب کاربری و اپلیکیشن «همراه من»، معرفی سامانه شارژ# ۱*، نمایش سرعت G۵ از طریق ربات و گوشی، معرفی سامانه ۹۰۹۰ برای هواداران تیم‌های ملی فوتبال، سامانه ۳۰۶۰ برای هواداران تیم‌های ملی والیبال و سامانه ۳۰۹۰ برای هواداران تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس از دیگر خدمات همراه اول در نمایشگاه امسال است.

شرکت ارتباطات سیار ایران در بخش خدمات ارزش‌افزوده، با تمرکز بر خدمات نوین، محتوای غنی و اپلیکیشن های کاربردی، با خدمات و پلتفرم‌های هوشمند بیش از ۵۰ محصول باند پهن، بیش از ۳ هزار سرویس پیامکی، حدود ۲۰ خدمت سازمانی، ۱۰۰ سرویس IVR و همچنین سرویس‌های متنوع بر بستر USSD، سرویس‌های هواداری در حوزه‌های ورزش، فرهنگ، هنر و خدمات متنوع دیگر را که با همکاری بیش از ۲۰۰  شرکت متخصص و برتر داخلی و خارجی این حوزه آماده ارائه است، رونمایی و معرفی خواهد کرد.

اپراتور اول با ارائه خدمات خاص به سازمان‌ها و شرکت‌ها با خدماتی نظیر «سیم‌کارت سازمانی»، «بسته‌های سازمانی»، «راهکارهای ماشین به ماشین» و «اینترنت اشیا» و… در نمایشگاه امسال حضور دارد.

همراه اول در راستای ترویج فرهنگ نوآوری و باهدف حمایت و هدایت کارآفرینان و دانش‌آموختگان دانشگاهی، به‌منظور تجاری‌سازی ایده‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی جهت برآوردن نیازهای صنعت مخابرات و صنایع مرتبط، با همکاری مراکز رشد دانشگاه‌های‌ شهید بهشتی، صنعتی شریف، شیراز و دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز، به جذب و ثبت ایده از ایده پردازان می‌پردازد. علاوه بر این با توجه به برگزاری مرحله نهایی رویداد هم آفرینی همراه اول، جوایز تیم‌های برگزیده نیز در نمایشگاه به برندگان اهدا می‌شود.

رایتل در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی با ارائه بسته‌های ویژه حضور خواهد داشت.

هجدهمین نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی، بزرگ‌ترین رویداد در حوزه مخابرات و ارتباطات کشور است که همه‌ساله با حضور گسترده و چشمگیر دست‌اندرکاران این حوزه و مخاطبان آن برگزار می‌­شود.

رایتل در نمایشگاه ایران تلکام 2017، همانند دوره­‌های قبل با معرفی خدمات جدید و آخرین فناوری‌های ارتباطی از 24 تا 27 مهرماه 96 در سالن‌های 8 و 9 محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان علاقه­‌مندان این صنعت است.

در ایران تلکام ۲۰۱۷، ایرانسل به‌عنوان بزرگ‌ترین اپراتور دیتای ایران می‌کوشد محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری‌های نوین ارتباطی را در حوزه‌های متنوعی چون راه‌کارهای سازمانی، تجربه زندگی دیجیتال، روش‌های نوین ارتباطی-اطلاع‌رسانی و پرداخت همراه و تجربه‌های جدید در بازار ارتباطات، متناسب با علایق و نیازهای اقشار مختلف بازدیدکننده از این نمایشگاه، به معرض نمایش درآورد.

 

در این نمایشگاه همچنین، محصولات و خدمات متنوع ایرانسل ازجمله اپلکیشن تلویزیون تعاملی لنز و سایر اپلیکیشن‌های ایرانسل، حساب چندکاربره و نیز بسته‌های متنوع اینترنت همراه در اختیار بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

از دیگر بخش‌های سالن اختصاصی ایرانسل، معرفی خدماتی چون رومینگ و جزیره هوشمند ایرانسل است و حاضران در این سالن با بازدید از «دیوار زمان ارتباطات» با سیر تحول فناوری‌های ارتباطی آشنا می‌شوند.

نویسنده : نرگس سقازاده / پژوهشگر حوزه مدیریت

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *