نمایشگاه بینالمللی چاپ، بستهبندی و فرآوری (PACPROCESS 2017 & IPAP)
نمایشگاه بینالمللی چاپ، بستهبندی و فرآوری (PACPROCESS 2017 & IPAP)
نمایشگاهی جهت رونمایی و ارائه جدیدترین محصولات و خدمات صنعت چاپ
نمایشگاه چاپ و بستهبندی با حضور جمعی از فعالان عرصه صنعت چاپ، نشر و بستهبندی در شهر آفتاب به فعالیت خود خاتمه داد. در این نمایشگاه، ماشین سازان حرفهای بستهبندی، اعم از بستهبندی مواد غذایی، ظروف یکبارمصرف، سیمان، کارتن و … به نمایش گذاشتند.
به گزارش نشریه چاپ و نشر، بستهبندی و فرآوری با مشارکت نمایشگاه دوسلدروف آلمان (Pac process 2017 & IPAP) برگزارکننده بزرگترین نمایشگاه چاپ در دنیا افتتاح یافت.
این نمایشگاه از 20 الی 23 مهرماه در فضایی به وسعت 15 هزار مترمربع و با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی ازجمله کشورهای آلمان، اتریش، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، کره جنوبی، لهستان، ترکیه و چین حضور داشتند. زمینههای فعالیت شرکتکنندگان را میتوان در زمینههای خدمات پیشتولید چاپ، خدمات پس از چاپ، ماشینآلات، ابزار و تجهیزات جانبی چاپ، چاپ دیجیتال، بستهبندی کاغذ، مواد اولیه، نرمافزارهای مدیریت چاپ، ماشینآلات بستهبندی مواد غذایی، نوشیدنیها، مواد دارویی و آرایشی و … اشاره کرد.
سبین گلدرمان مدیر دروپا 2020 در مورد این نمایشگاه بیان کرد: فضای برگزاری نمایشگاه حرفهای و تخصصی است و مطابق با توقعات اقتضائاتی است که شرکتکنندگان و دستاندرکاران حاضر از این نمایشگاه انتظار دارند و به نظر من این فضا زمینه مناسبی برای ایجاد ارتباطات حرفهای میان این دو گروه تخصصی است.
وی در بخش دیگر صحبتهای خود بابیان اینکه نمایشگاه دروپا بیش از 65 سال سابقه برگزاری در کشور آلمان دارد، عنوان کرد: بازار ایران فرصت و پتانسیل بسیار خوبی در حوزه چاپ و بستهبندی دارد که از اهمیت ویژهای برای ما برخوردار بوده و حضور در این نمایشگاه فرصتی برای شناسایی این ظرفیتها است.
گلدرمان همچنین آماری از نمایشگاه دروپا در سال گذشته ارائه کرد و گفت: در سال گذشته 1800 نماینده از 54 کشور دنیا در فضایی به وسعت 16 هزار مترمربع در نمایشگاه دروپا حضور داشتند که از میان آنها 1300 نفر از میهمانان و بازدیدکنندگان ما از کشور ایران بودند و اکنون در اینجا برای حضور پررنگ ایرانیان در دروپا 2020 دعوت میکنم.
«آیمن علی» مدیر ارشد شرکت مارکتینگ کانن در نخستین نمایشگاه چاپ و بستهبندی شهر آفتاب گفت: ما 12 کشور را در منطقه خاورمیانه پشتیبانی میکنیم که ایران هم یکی از این کشورها است.
«نماینده کانن» در خاورمیانه در ادامه افزود: ما در این نمایشگاه شرکت کردیم تا بازار ایران را بیشتر بشناسیم و بدانیم بازار ایران به چه چیزهایی نیاز دارد و چه سیستمهایی میتوانیم در ایران داشته باشیم.
«آیمن علی» اظهار کرد: ایران برای کانن در منطقه خاورمیانه بازار بسیار بزرگی است و تواناییهای زیادی دارد. وی همچنین با اشاره به استراتژی کانن گفت: ما بر آنیم تا در ایران فضای محلی داشته باشیم و بهواسطه نمایندههایمان در ایران فروش و خدمات پس از فروش بر محصولات کانن داشته باشیم. وی در ادامه گفت: برای اولین بار است که در نمایشگاه ایران شرکت میکنم و نمایشگاه را بسیار خوب دیدم. وی ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه در سالهای آینده بهتر عمل خواهد کرد و شرکت کانن حتماً در سالهای آینده در نمایشگاه شهر آفتاب شرکت خواهد کرد.
اولین پاویون تخصصی صنعت کارتن سازی ایران
امروزه بستهبندی بهعنوان یک ابزار مهم، تأثیرگذار و رقابتی در تولید درآمد و افزایش صادرات محسوب میشود و بهعنوان ابزاري جهت برقراري ارتباط با مصرفکننده شناخته میشود. برندهای مختلف تجاری با بررسی رفتار مصرفکننده سعی بر تولید بستهبندیهای متنوع دارند تا بیشترین جذب مخاطب را در بازارهای مورد هدف خود داشته باشند. فرآیند تولید بستهبندی شامل مراحل ایده و طراحی، مواد اولیه جهت تولید متر یال مورداستفاده، استفاده از ماشینآلات و ابزارهای بستهبندی، بکار گیری از تکنولوژیهای بهروز در بستهبندی، چاپ و درنهایت بستهبندی نهایی جهت ارسال به بازار میباشد.
کارتن بهعنوان یک متر یال پرمصرف در صنعت بستهبندی بیشترین سهم استفاده در بستهبندی محصولات را به خود اختصاص داده است. با توجه به شکلگیری صنعت کارتن سازی در ایران و روند رو به رشد آن و اهمیت ویژه این صنعت در راستای ارائه محصولات با استانداردهای بینالمللی در بازارهای مختلف منطقه، اروپا، آسیا، آفریقا و حتی آمریکا، سنگ بنای اولین پاویون اختصاصی صنعت کارتن سازی ایران در نمایشگاه IPAP و pacprocess تهران گذاشتهشده است. هدف از ایجاد این پاویون، گردهمایی فعالان این صنعت و ارائه توانمندیهای داخلی در کنار تولیدکنندگان خارجی است تا از همافزایی ایجادشده بتوانیم گامی مؤثر در جهت رونق کسبوکار و ارائه بستهبندیهای باکیفیت و کمک به افزایش صادرات غیرنفتی برداریم.
پاویون تخصصی صنعت کارتن سازی، فرصتی مناسب جهت حضور فعالان این عرصه است تا با مشارکت حداکثری علاوه بر پررونق نمودن آن موجبات توجه بیشازپیش به جایگاه این صنعت در افزایش صادرات را فراهم آورد.
ایلیا سبز علیان مسئول R&D مجتمع چاپ و بستهبندی ماتریس که در حدود ۱۲ سال در حوزه چاپ فعالیت دارد، در گفتوگو با چاپ و نشر درباره نمایشگاه بینالمللی شهر آفتاب گفت: نمایشگاه چاپ و بستهبندی شهر آفتاب که با حمایت دروپا و اینترپک برگزار میشود باوجود اولین سال برگزاریاش، به نظر بنده با توجه به دارا بودن فضای مناسب مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب بسیار خوب است و میتوان گفت در سالهای آینده جای پیشرفت بسیاری دارد.
به گفته وی مزیت این نمایشگاه کاملاً تخصصی بودن آن است و افرادی که برای بازدید، مسافت طولانی را طی میکنند، از فعالان این صنعت هستند.
وی افزود: درکل نمایشگاه بهخوبی برگزار شد، بازدیدکنندگان بسیاری به غرفه ما که در سالن کوچکتر واقعشده بهخصوص در روز جمعه مراجعه کردند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟در گفتگو ها شرکت کنید!