نمایشگاه بینالمللی توسعه کسبوکار
نمایشگاه بینالمللی توسعه کسبوکار
اولین نمایشگاه توسعه کسبوکار در محل نمایشگاههای بینالمللی تهران، دیماه امسال باهدف معرفی خدمات مدیریتی، فرانچایز و استارت آپ ها آغاز و همچنین با برپایی سمینار، کارگاههای آموزشی و سخنرانیهای متعدد به کار خود خاتمه داد.
این نمایشگاه با حمایت وزارت صنعت معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان مدیریت صنعتی و همچنین دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، خانه صنعت معدن تجارت، کانون کارآفرینان استان تهران و انجمن ملی فرانچایز ترکیه برگزار شد.
شرکتکنندگان در بیش از 70 غرفه به معرفی خدمات و محصولات خود پرداختند و بازدید از این نمایشگاه با استقبال نسبتاً خوبی همراه بود.
بنیانگذار نمایشگاه توسعه کسبوکار
شرکت ایده تجارت هرمس باهدف گسترش ارتباطات تجاری در سطح ملی و بینالمللی شروع به کار نموده که این شرکت با توجه به تجربه مدیران خود تلاش مینماید تا خدمات گستردهای را درزمینهی مواردی همچون:
- برگزاری نمایشگاه
- برپایی همایشهای تخصصی و بینالمللی
- تحقیقات بازار
- مشاوره در زمینه بازاریابی
- ارائه طرحهای نوین بازاریابی، به شرکتها و سازمانها ارائه دهد.
سوابق مدیران و بنیانگذاران این شرکت، به سال 1383 برمیگردد و تاکنون نمایشگاههای موفقی را در کارنامه عملکرد خود ثبت کرده است.
این شرکت در نظر دارد در راستای مهمترین اولویت دولت دوازدهم مبنی بر ایجاد زیستبوم کارآفرینی و نوآوری، اولین و بزرگترین رویداد توسعه کسبوکار را بانام اولین نمایشگاه توسعه کسبوکار تهران 1396 را که تاکنون موردحمایت ضمنی معاونت علمی و فناوری رئیسجمهور، وزارت معدن کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت معدن و تجارت قرارگرفته است، برگزار نماید.
فرصتی برای معرفی خدمات مدیریتی و فرانچایز و استارت آپ ها خواهد بود.

نمایشگاه توسعه کسب و کار
تفاهمنامه ایده تجارت هرمس با هایپر اکسپو
به گزارش واحد خبری ستاد برگزاری نمایشگاه توسعه کسبوکار اعلام شد: از هیچ تلاشی برای پیشرفت و اثربخشی بیشتر نمایشگاه کسبوکار دریغ نخواهیم کرد و برای اولین بار در ایران با همکاری هایپر اکسپو قصد داریم یک نمایشگاه را بهصورت مجازی همزمان با نمایشگاه فیزیکی آن برگزار کنیم.
وی ادامه داد: بهکارگیری ایدههای استارتاپی در ایران بهسرعت در حال رواج است و پیشرفت سریع آنها میتواند درروند رو به رشد بازارهای مختلف و حل چالشهای آن نیز مؤثر واقع شود.
مدیرعامل شرکت ایده تجارت هرمس با اشاره به رشد روزافزون استارتاپها تأکید کرد: رشد این شرکتها بیش از روند معمول است و اگر مانتوانیم خود را با سرعت رشد آنها هماهنگ کنیم از این طوفان جا میمانیم.
این تفاهمنامه از مواردی است که با پیشنهاد هایپر اکسپو آمادهشده است و در جهت رشد و پیشرفت بیشتر نمایشگاههای فیزیکی میباشد.
این نمایشگاه در سه حوزه خدمات مدیریتی، حوزه خدمات فرانچایزفرنچایزینگ و استراتژیهای کارآفرینانه و استارت آپ های مدیریتی برپا شد.
در ادامه خواهیم داشت….
وی افزود: نخستین نمایشگاه بینالمللی توسعه کسبوکار با حضور و مشارکت تعداد 70 شرکت و غرفه دار و باهدف توسعه کسبوکارها در راستای اقتصاد مقاومتی، معرفی خدمات نوین مدیریتی، آشنایی با فرانچایز برای مدیران و سرمایهگذاران و توسعه استارت آپ ها در فضائی بالغبر 2000 مربع و سالنهای 10 و 11 محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار شد.
بابیان اینکه حوزههای کسبوکاری که در این نمایشگاه حضور دارند، نوظهور هستند و در توسعه کسبوکار نقش مهمی را ایفا میکنند گفت: ما در ایران در حال پوستاندازی از اقتصاد منبع محور به سمت اقتصاد دانشبنیان هستیم و نمایشگاه توسعه کسبوکار قطعاً موجب بهبود فضای کسبوکار و بهتبع آن اوضاع اقتصادی جاری خواهد شد.
مدیر برگزاری نخستین نمایشگاه بینالمللی توسعه کسبوکار در ادامه موضوع فرانچایز را یکی از محورهای مهم این نمایشگاه بیان کرد و افزود: اگر در زمینه فرانچایز فرهنگسازی صورت گیرد جوانانی که به دنبال کسبوکار هستند میتوانند کسبوکار پایدار ایجاد کنند.
وی به آمار برگشت سرمایه از سوی بانک جهانی اشاره کرد و گفت: نرخ بازگشت سرمایه در بخش کشاورزی ۳۰ درصد، صنعت ۵۰ درصد، خدمات ۱۰۰ درصد و مواد مخدر ۲۰۰ درصد است.
مدیرپروژه:
مدیر پروژه اولین نمایشگاه توسعه کسبوکار تهران، تصریح کرد: نرخ بازگشت سرمایهبر اساس اعلام بانک جهانی در حوزه تحقیق و توسعه ۳ هزار درصد است که در مقایسه با سایر حوزهها از بیشترین بازگشت سرمایه برخوردار است.
گفتنی است همزمان با این نمایشگاه؛ نخستین نمایشگاه و کنفرانس بینالمللی فرانچایز ایران نیز با حمایت شورای جهانی فرانچایز (World Franchise Council) و برخی از انجمنهای ملی فرانچایز کشورهای توسعهیافته، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اتاق اصناف ایران و خانه صنعت، معدن و تجارت ایران برگزار خواهد شد.
در پایان خواهیم داشت…
این رویداد به دلیل ایجاد فضایی مناسب برای ارائه محصولات و خدمات شرکتکنندگان به بازار بزرگ و نوظهور فرانچایز ایران، توسعه ارتباطات و ملاقاتهای مؤثر با افراد کلیدی و تصمیمگیرنده داخلی و بینالمللی و نیز آشنایی با آخرین دست آورد ها و رویکردهای این صنعت مهم جهانی، حائز اهمیت است.
تعریف فرنچایزینگ
فرانچایز: یک رابطه مدتدار و بلندمدت که فرنچایز دهنده حق بهرهمندی از لیسانس و برند خود را به فرنچایز گیرنده میدهد و در زمینه سازماندهی، آموزش، تأمین مواد، بازاریابی و مدیریت به فرنچایز گیرنده کمک میکند و درازای آن مبلغی از درآمد فرنچایز گیرنده را در اختیار میگیرد. فرنچایز یک مدل از همکاری در کسبوکار است که برای عرضه یک محصول یا خدمت به کار میرود.
استارت آپ: مفهوم راهاندازی کسبوکاری است که ارزشآفرین باشد. کسبوکاری که پایداری برای اعضای آن دغدغه است و فرصتجو است اما فرصتطلب نیست.
نویسنده: نرگس سقازاده – پژوهشگر حوزه مدیریت

نویسنده : نرگس سقازاده / پژوهشگر حوزه مدیریت
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟در گفتگو ها شرکت کنید!